Cei 10 finalisti ai World Car of the Year 2009!

28 01 2009

Aflata la cea de-a 5-a editie, World Car of the Year 2009 (Masina Anului 2009), si tinuta in colaborare cu Salonul Auto International de la New York, si’a anuntat cei 10 finalisti. Acestia au fost determinati prin vot de peste 50 de jurnalisti din tari diferite. Din cele 10 masini care au ramas, jurnalistii vor trebui sa mai renunte la 7 dintre ele pana pe 9 Martie, iar castigatorul va fi anuntat la Salonul Auto de la New York pe data de 9 Aprilie.

Cei 10 finalisti ai “World Car of the Year 2009” sunt:
Audi A4 / Avant
BMW Seria 7
Citroen C5 Sedan / C5 Tourer
Fiat 500
Ford Fiesta
Honda Fit / Jazz
Jaguar XF
Mazda Atenza / Mazda6
Nissan GT-R
Toyota iQ
Volkswagen Golf VI

Care credeti ca va castiga? 🙂





Editie limitata: Skoda Octavia vRS (doar pentru britanici)

22 01 2009

Skoda Octavia vRS : cea mai performanta Skoda, acum in editie limitata doar pentru britanici, deoarece se pare ca acestia nu pun asa mare pret pe marca, dar cu toate acestea vor un automobil performant.

Se vor produce numai 500 de astfel de exemplare, fiecare masina avand numarul sau de productie pe o eticheta lipita de scaunul soferului.

Vopseaua Anthracite Grey, jantele din aliaj de 18 inch si combinatia de piele italiana gri si neagra, fac unica aceasta editie.  Skoda Octavia vRS va fi dotata cu un volan sport cu trei spite imbracat in piele, un sistem audio Bolero cu touch-screen, computer de bord cu display Maxi-dot. Atat plansa de bord cat si logo-ul rosu-negru vRS au suferit modificari.

Dispune de 2 versiuni de motorizare, benzina 2.0 TFSI de 200 CP si diesel 2.0 TDI CR de 170 CP.

La un pret de aproximativ 18.200 de euro va puteti achizitiona aceasta editie limitata, deci cu 800 de euro mai mult decat Skoda Octavia RS.

Un adevarat chilipir! 🙂

skoda-octavia-vrs-limted-edition-uk2

skoda-octavia-vrs-limted-edition-uk_21





General Motors in impas

28 12 2008

Dupa stirea ca General Motors (GM in continuare) ar pute obtine un imprumut din partea guvernului american, o noua piedica vine in ‘intampinarea’ gigantului auto. Unul dintre furnizorii de componente ai GM este in faliment si, implicit, in imposibilitatea de a mai furniza producatorului auto piese. Astfel, productia noului Chevrolet Camaro ar putea fi stopata. GM doreste sa actioneze in instanta pentru a salva productia.

Pe langa masurile mentionate mai sus, amintim de disponibilizarile din uzinele din nordul Americii si reducerea drastica a cheltuielilor





Cum sa ne fentam profesorii

26 12 2008

Am citit intamplator un articol in care se povesteste cum elevii din Marylang, USA isi fenteaza profii.

Intrigant, nu?

Pai, e simplu. Radarele din Maryland surprind doar placuta cu numarul de inmatriculare, nu si fata soferului sau alte detalii relevante. In plus, nu au o sensibilitate prea mare si nu pot distinge intre o placuta de inmatriculare falsificata si una reala. Asa ca imprimanta laser a devenit obiectul razbunarii elevilor.  Fie ca este vorba de profesori sau de alte persoane pe care doresc sa se razbune, elevii printeaza pe hartii glossy numere de inmatriculare care nu le apartin si … calca masina in fata radarelor. Asa se aleg oameni nevinovati cu amenzi de 40$ in cutia postala.

Destul de desteapta metoda, nu?





VW Polo BlueMotion : “Gas station”

23 12 2008

Chiar daca este un pic “creepy” trebuie vazuta!





1.104 CP

18 12 2008

Scurt si la obiect:  Zenvo ST1 dezvoltat de Zenvo Automotive.

1.104 Cp la 6900 rpm si cuplu 1.430 Nm/4.500 rpm.

Motor V8 de 7l  (ne aduce aminte de Corvette).

100km/h in 3 secunde si limitare la 375 km/h.

Altceva? Cred ca e de ajuns cat sa visati macar o noapte la cei 1.104 CP 🙂





Renault Megane 3

16 12 2008

Cu toate ca blogul este dedicat masinilor care provoaca un feeling “I want that car!”, m-am gandit sa scriu cate ceva despre o masina de clasa medie care mie mi-a atras atentia prin schimbarea radicala a designului … este vorba de conceptul Renault Megane 3, dupa cum spune si titlul postului.

Cateva poze mai jos, chiar daca nu au o rezolutie foarte buna, pentru necunoscatori:

megane3

spyshot-2008-renault-megane-coupe-while-take-a-commercial-3

Mai sus, varianta in 5 usi, respectiv varianta in 3 usi.

Ce sa zic…mi-a atras astazi atentia cand l-am vazut intr-o revista de masini. Si mi-a ramas intiparit designul. Sunt adepta coupe-urilor si cel de sus chiar imi place.

Hai sa vedem un scurt review, pentru versiunea despre care am citit:

  • motor: 2l 16v benzina turbo
  • putere: 180CP la 5500 rpm, 300 Nm l 2250rpm
  • transmisie: 6 trepte, manuala, tractiune fata
  • performante: 7.8 sec pentru suta de km/h, viteza maxima: 225 km/h, consum: 7.6l/100km si emisii: 178 g/km
  • lansare: 2009

Nu suna rau deloc, desi ar trebui sa fiu mai retinuta pana aud pretul acestui model.

Celor de la Renault li s-a atras atentia pentru design si pentru directie in privinta modelului actual Megane. Se pare ca au luat masuri in aceasta privinta si ne-au socat cu tupeul cu care au modificat liniile modelului.

Sa vedem ce ne pune la dispozitie aceasta masina. Si incepem cu interiorul… calitatea materialelor folosite pentru Laguna a fost pastrata si la proiectarea noului model Megane. Ambele modele, cel in 5 usi cat si cel in 3 usi,  sunt dotate cu instrumente ÅŸi detalii cromate, pornire fără cheie ÅŸi sistem de navigare prin satelit. In plus, un sistem ceva mai ‘evoluat’ de airbag-uri. Forme simplificate, dar cu mai multe functionalitati. Designul bordului este foarte simplist si nu deranjeaza ochiul. Bordul include un turometru analog si vitezometru digital, iar culorile se schimba in functie de viteza. Pentru varianta standard, a fost inclusa si clima, optional fiind doar cea ‘dual-zone’.

Cobori din masina cu cardul in buzunar si cand te indepartezi de ea se incuie singura.

Altele: mp3, hand-free si asistenta de urgenta la franare.

In ceea ce priveste motorizarile si emisiile de CO2, Renault a reusit sa incadreze Megane 3 in limita de 120g/km variantele diesel care au sub 110CP. Motorizarile pe benzina pleaca de la 1.6l cu 16v si 110 CP. Varianta de top este cea TCe 2.0l in 16v 180CP.

Concurenti …. VW Golf, poate chiar si Scirocco pentru varianta in 3 usi, Ford Focus.

Asteptam pretul…si poate chiar va fi o masina faina accesibila.





BMW in 2009

16 12 2008

La Salonul auto de la Detroit va fi prezentat BMW Concept Seria 7 ActiveHybrid, propulsat de un motor pe benzina cu 8 cilindri si de un motor electric integrat in carcasa transmisiei, dar si BMW Concept X6 ActiveHybrid.

Tot la Detroit vor fi prezente si noile modele Seria 7 si Seria 3.

Bmw Seria 7 , pentru piata americana, dispune de doua motorizari un V8 pentru 750i, care furnizeaza 407 CP, si unul cu 6 cilindri in linie pentru 740i, acesta din urma furnizand nici mai mult nici mai putin deacat 326 CP. Ambele dispun de tehnologiile Twin Turbo si High Precision Injection.

bmw-seria-7

In ceea ce priveste motorizarile diesel noutatea o gasim pe BMW 335d si BMW X5 xDrive35d, care sunt propulsate de BMW Advanced Diesel cu tehnologie Blue Performance. Acestea mai dispun si de SCR (Reductie Catalitica Selectiva) care ajuta la reducerea oxizilor de azot.

Nu trebuie sa uitam si de Z4 care va fi disponibil abia din 2010.

Dar pana una alta se pare ca vanzarile seriei M au crescut considerabil, cu aproximativ 50%, in ciuda crizei economice.

De ce oare?

Probabil din cauza noilor modele M3 coupe, sedan si convertible.

14531-2009-bmw-m3





A7 : Poze spion

15 12 2008

Audi A7 surprins pe strazile din Finlanda… A7 este principalul rival al lui Mercedes-Benz CLS. Puteti alege intre un V8 FSI de un 4.2L si un V12 TDI.





BMW Z4 : Primele imagini oficiale

15 12 2008

Bmw a eliberat primele imagini oficiale ale noului Z4. Cu toate ca acesta va intra in productie abia in 2010, noul Z4 urmeaza a fi prezentat la Salonul Auto de la Detroit ( perioada 11-25 ianuarie ).

Propulsat de motorul twin-turbo 3.0L si 306 CP si beneficiind totodata de hardtop, in loc de sistemul conventional de din stofa, complet noul Z4 va atinge 100 km/h in doar 5.2 sec. Mai dispune si de motorizari precum: 2.5L (204 CP)C, 3.0L (258 CP). Ca si X6 acesta va beneficia de Drive Dynamic Control.